Hemavan Tärnaby får ny kostym och enad destinationssajt
Hemavan Tärnaby är inne i en expansiv fas där byggnationerna av Hemavans största investering någonsin, Hemavan Gondol, precis har startat. För att modernisera området ytterligare presenteras nu en ny grafisk profil samt en enad destinationssajt för Hemavan Tärnaby där besökaren kan inspireras, finna information och boka hela sin fjällsemester året om.
-Tidigare har vi haft två olika webbplatser för Hemavan Tärnaby vilket har varit förvirrande för våra gäster. Att vi nu kan enas kring en gemensam grafisk profil och webbplats känns väldigt bra och något som ska göra det enklare för våra gäster att ta del av inspiration, information och bokning. Detta säger Pontus Lindh, marknadsansvarig på Hemavan Alpint.
Det är destinationsbolaget Visit Hemavan Tärnaby och Hemavan Alpint som tillsammans med kommunikationsbyrån Vinter har tagit fram den nya grafiska profilen som ägs av Visit Hemavan Tärnaby.
– Den grafiska profilen lyfter vår stolthet för området och visar på den framåtanda vi ser. För oss har det även varit viktigt att den grafiska profilen ska fungera året runt då vi vet att allt fler besöker oss även under sommarmånaderna. Att vi kan presentera detta samtidigt som Hemavan Alpint är mitt uppe i byggnationerna av Hemavan Gondol är såklart extra kul och perfekt tajming, säger Marianne Lindgren, Marknadsansvarig på Visit Hemavan Tärnaby.
Från och med 1 juni 2017 samlas all information och bokning på destinationssajten hemavan.nu. Webbplatsen ägs fortsatt av Hemavan Alpint. Framtida utveckling och underhåll av webbplatsen kommer att ske med gemensamma resurser och kompetens.
Sofi Marberg verksamhetschef på destinationsbolaget Visit Hemavan Tärnaby säger:
– Jag är oerhört stolt att vi har lyckats ta fram den här nya profilen samt sammanslagningen av webbplatserna. Vi knyter ihop destinationen och greppar starkt över hela året i fjällen – det är ett led i att samla våra krafter inför framtiden och vår strävan att öka antalet gäster till området. För hoppningen är att även övriga företag i Hemavan Tärnaby kommer att vilja använda den nya logotypen som komplement till sin egen, för att stärka samhörigheten och identiteten här på destinationen.
För mer information kontakta:
Pontus Lindh, marknadsansvarig Hemavan Alpint AB |
Tel: +46(0)70-894 76 60 |
E-post: pontus.lindh@hemavan.nu |
Marianne Lindgren, marknadsansvarig Visit Hemavan Tärnaby AB |
Tel: +46(0)954-104 69 |
E-post: marianne.lindgren@hemavantarnaby.se |
Helgen 30 november – 3 december invigs Hemavan Gondol vilken är den största investeringen någonsin för Hemavan Tärnabys skidområde.
Bilder: