Våra liftkort ger dig tillgång till enastående skidåkning i både Hemavan och Tärnaby. Barn 0-6 år samt personer som fyllt 75 år som åker med hjälm är våra hedersgäster och åker alltid gratis. Ungdomar 7-17 år samt seniorer 65-74 år har reducerade priser på liftkort.
När du köper ett liftkort får du en mobilbiljett i bekräftelsen, genom att trycka på denna får du fram en QR-kod som du använder när du hämtar ut liftkortet i våra liftkortsautomater. Har du laddat ett befintligt liftkortt behöver du inte gå till automaten utan keycardet blir aktiverat när du passerar vändkorset på väg till liften. Liftkort för våra hedersgäster (0-6 år & 75+ år) går endast köpa/ladda i våra skiduthyrningar.
FÅ 2 DAGAR EXTRA NÄR DU KÖPER 6 DAGARS LIFTKORT
Nu kan du förlänga ditt alpina äventyr och njuta av två extra dagar i backarna utan extra kostnad. När du bokar ett 6-dagars liftkort hos oss får du hela två dagar gratis!
OLIKA PRISER UNDER SÄSONGEN
Upptäck fördelarna med att anpassa din resa efter säsongen med våra flexibla priser. Billigaste liftkortspriserna hittar du i början på säsongen.
20 dec – 5 jan & 15 feb – 4 maj
SKIDÅKNING ÄR FRISKVÅRD
En trevlig nyhet är att skidåkning är godkänt som skattefri friskvårdsförmån. En självklarhet tycker vi med tanke på att man är ute och andas frisk luft samtidigt som man tränar både kondition och styrka. Allt i kombination med en rejäl dos livsnjut såklart!
Hur använder jag friskvårdsbidraget när jag köper liftkort?
För att du ska kunna nyttja friskvårdsbidraget när du köper liftkort behöver du ett kvitto som bevisar att det är just du som har använt liftkortet – vilket du redovisar till din arbetsgivare. Därför är det viktigt att endast göra ett köp per kvitto.
När du gör ditt köp i vår onlinebokning registreras ditt liftkort tillsammans med ditt namn direkt på bekräftelsen. Om uppgifterna i bekräftelsen inte räcker kan man logga in på ”min sida” via en dator då det inte alltid fungerar via telefon. För att logga in använder du din mailadress du angav när du bokade samt en kod som följde med i bekräftelsen. Saknas eller fungerar inte koden i bekräftelsen kan du alltid fråga om en ny kod via inloggningssidan. Det går även att komma in på ”min sida” via bekräftelsen genom att klicka på den gröna rutan i bekräftelsen där det står ”hantera min bokning”. När man loggat in har man möjlighet att skriva ut det dokument som heter faktura där uppgifterna finns med.
Vi kan inte ordna kvitton för liftkort som ingår i en paketbokning, dvs ett erbjudande där både boende och liftkort ingår.
Logga in på din sida för att skriva ut fakturan
Hantering av betalning/kvitton
Hemavan Alpint är inte anslutna till några friskvårdsnätverk utan du köper och betalar ditt liftkort som vanligt och ansöker sedan i efterhand om bidraget med din kvittokopia eller bokningsbekräftelse som underlag.
Vi kan tyvärr inte skriva ut kvitton i efterhand – originalkvitto/faktura med namn måste efterfrågas vid köptillfället.